CMAS** i SUB

SUB arrangerer kurs i videregående fritidsdykking som vil utvide dine kunnskaper om dykking.

• Utvidet tabellbruk og dykkecomputere
  • Trening i god oppdriftskontroll
  • Dykking i team
  • Planlegging av avanserte dykk
  • Dykking ned til 30 meter
  • Undervannsnavigasjon
  • Søk under vann
  • Nattdykking
  • Dykking i strøm
  • Hjerte og lungeredning
  • Redning av meddykker

Kurset fører frem til internasjonalt CMAS** dykkesertifikat. Ved å ta kurs i SUB blir du også fort kjent med mange av de aktive medlemmene i klubben. Klubben har mye utstyr til utlån og du får gode muligheter til å forsette med denne flotte aktiviteten sammen med våre erfarne medlemmer.

Etter gjennomført kurs skal du være bedre forberedt på å planlegge og gjennomføre til dels avanserte dykk som gjerne arrangeres i forbindelse med klubbdykk.

Opptakskrav

CMAS*, PADI OW eller tilsvarende.

SUB anbefaler at en har erfaring med tørrdrakt og flere dykk utover grunnkurset før en begynner på dette kurset.

Det er ikke krav om dykkerfaring utover grunnkurset ved kursstart, men selve sertifikat blir ikke utstedt før en har dokumentert å ha gjennomført 20 dykk totalt. Ta med personlig dykkejournal første kurskveld. For å bestå kurset må en bestå teorieksamen og alle praktiske øvelser. All undervisning er obligatorisk og dersom tidene ikke passer så kan en ikke begynne på dette kurset.

Timeplan finnes her

Påmeldingsfrist innen onsdag 5. september

Påmeldingsskjema finnes her

All undervisning er obligatorisk for å bestå kurset.

Kurset koster 3300 for studenter, og 3800 for ikke studenter + kostnader med transport tilsvarende klubbdykk (vi benytter private biler på kurset).

Kursmateriell er boken videregående apparatdykking og fåes kjøpt hos SUB for 250 kr.

Kurset blir ikke avholdt dersom færre enn 4 deltakere melder seg på.

Har du spørsmål om kurset, kan de rettes til:

Hovedinstruktør: Andreas Rosland
mobil: 91157919