Filmpremiere på “Tjeldsundulykken” 29. oktober

Som noen av dere kanskje har hørt lager Dykker- og froskemannskolen (DFS) en ny undervisningsfilm basert på en dykkerulykke vi hadde i Tjeldsundet utenfor Harstad i 2003. Filmen er en rekonstruksjon av ulykken, der de samme gutta som var involvert i 2003 også stiller opp i filmen. Opptakene er gjort i Bergen, Ramsund, Tjeldsundet og Harstad og viser ganske autentisk hvordan en slik ulykke kan oppleves. I tillegg får dere se og høre hvordan en slik ulykke oppfattes av de som har vært “midt oppe i det”. Filmen er produsert av Norsk Dokumentarfilm AS – samme selskap som produserte “Froskemannen”.

Forsvaret skal primært bruke filmen for utdanning av dykkeledere, der meningen er å trene dykkelederne i beslutningsprosesser. I tillegg håper vi jo at det går an å lære litt av det som skjedde i 2003.

Filmen er på ca 45 min og går på Bergen kino, MB 4, fredag 29. oktober kl 1700. Etter filmen trekker vi ut på et av byens utesteder på premierefest. Vi kommer nærmere tilbake til hvor og når dette blir.

Premieren er selvfølgelig gratis, men vi har noe begrenset med plasser. Vi har slik det ser ut nå ca 100 billetter ledige til sivile, så her gjelder første mann til mølla prinsippet.

Påmelding sendes til meg på mail.

Med hilsen
Geir Gundersen